Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Bakgrund

Av Hanna - 29 januari 2010 11:35

Detta är en blogg där jag bloggar om att gå ner i vikt och bli smal.


Tänkte berätta lite om min bakgrund:

Jag fick ätstörningar när jag gick i trean (10 år) och det höll i sig tills ja va ca 14 år.

Sen upptäckte jag att jag kunde äta vad jag ville utan att gå upp ett gram.

När jag va 17 började jag på psykiskt dåligt pha ett dåligt förhållande och slutade helt att äta o sova, vilket gjorde att jag fick ätstörningar igen.

Denna gången gick jag ner mkt mer mer i vikt än första gången.

Det höll i sig tills jag var 20år.

När jag var 21 blev jag sjuk (fick astma) och började gå på massa mediciner som gjorde att jag ökade i vikt :(

Nu börjar jag må riktigt dålig pga det och vill inte se ut så här.

Vet att det är skitsvårt att gå ner i vikt när man tar en massa mediciner men jag har nästan slutat att ta dem, är hellre smal o mår dåligt pga astman än är ett fetto o mår dåligt för det.


Jag vill gå ner ca 30kg och för att göra det tänker jag äta lite och nyttigt, typ havregryndgröt till frukost, salladtill lunch o middag blir det väl sallad o fisk.

Har tyvärr knappt ngn tid till att träna då jag pluggar på högskola o går sista terminen, vilket innebär att jag har sjukt mkt läxor, grupparbeten och examensarbeten, men jag har en hund som måste ut :)

Så det brukar bli en timme om dagen, sen går jag till jobb vilket blir '½timme åt varje håll.(jobbar inte varje dag)

När min tenta e avklarad (1½vecka) så ska jag börja springa på mitt löpband och träna aerobics varje dag.


Skulle bli skitglad om folk kunde kommentera o peppa mig så ska jag peppa er också :)

 
 
Ingen bild

Anna

29 januari 2010 11:48

Ta det försiktigt så du inte hamnar i samma elände igen!

 
Hanna

Hanna

29 januari 2010 12:54

Svar till Anna: Jadå, jag vet vilket skit det är o vill inte dit igen, vill bara gå ner till normalvikt och inte vara överviktig längre.

http://hannabanana.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ida

31 januari 2010 17:27

Hej.jag har också astmamedicin-går man upp i vikt av det??

 
Isa

Isa

1 februari 2010 21:42

Vad för typ av astma medicin är det du äter? Har du aldrig funderat på att byta?

Lycka till med vikt nedgången :)

http://everydayfrometheinside.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 24 maj 2010 17:13

  Hej! Har precis kommith em från skolan och är helt slut, skulle kunna gå och lägga mig nu. Men det ska jag inte.   Har inte blivit mkt till träning idag, en halvtimmes promenad med hunden bara, och 20min på lunchen. Åt en skaldjurssallad ti...

Av Hanna - 23 maj 2010 20:17

Har jobbat hela helgen så har inte hunnit träna så mycket.   igår gick jag en runda på kvällen med hunden, ca en timmes runda. åt sisådär, ett kncäkebröd o en tacos.   idag har jag ätit en banan och lite grillad lax med sallad. men dock int...

Av Hanna - 21 maj 2010 18:02

  Hej hej!   Blev inte någon halvtimmes-45 min promenad igår, det blev en timme :) Var så skönt ute på kvällen att det blev längre.   Idag har jag ätit ett knäckebröd,ett äpple och druckit en kopp te. Ska äta kycklingsallad om en stund....

Av Hanna - 20 maj 2010 17:28

-idag är jag riktigt riktigt trött, tror det är värmen. jag HATAR sommar!!   Okej inte hatar men jag tycker bättre om vintern. fryser hellre än svettas. Är ju äckligt. Någon som håller med mig? Sen är jag inte bekväm i tunna kläder, har hellre ...

Av Hanna - 19 maj 2010 21:07

  Var tänkt att ja skulle bara dricka shakes denna veckan och äta middag. Men tror shaken ja har hemma är gammal för den smakar konstigt :( Så får skjuta upp det tills jag köpt en ny.   Så idag har jag abra ätit knäckebröd. Cyklat 20min, ...

Presentation


En anonym blogg om min väg till att bli smal.

Startvikt 80kg
Målvikt 52kg
Delmål
75 [ ]
70 [ ]
65 [ ]
60 [ ]
55 [ ]
52 [ ]

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards