Alla inlägg under februari 2010

Av Hanna - 26 februari 2010 16:18


Idag orkade ja inte alls gå upp ur sängen, va sååå seg

så jag tog en halvtimmes sovmorgon haha


Vilket innebar att jag inte hann äta frukost heller, tog med ett äpple till skolan men det glömde jag helt bort att äta.

Sen på lunchen gick jag och en kursare och köpte sallad.

Hon är som jag vill också gå ner i vikt vilket är perfekt när vi lunchar tillsammans :) Blir lixom inget "vi går till mc donalds" . utan här blir det sallad, fisk och kyckling.

Jag tog en kycklingsallad idag och hon tog en laxsallad.


Så det är vad jag har ätit idag, jo jag tog en apelsin när jag kom hem.


Ikväll hade jag tänkt laga kycklingwok och jag skippar nudlarna :)


Så idag ska nog bli en bra dag

Av Hanna - 25 februari 2010 11:52


God middag.


Jag har redan varit uppe i några timmar. Tog en långrunda med hunden imorse. innan frukosten, har hört att man förbränner mer om man tränar innan man äter.

Så vi tog en promenad på en timme och nu ligger hon däckad på golvet.


Jag har inte ätit frukost än, iofs gör jag sällan det. har ätit en apelsin iaf :)


en gammal vän ska komma över lite senare så får väl äta ngt litet innan o ta träningen efter hon åkt.



Av Hanna - 24 februari 2010 17:29


Hejsan svejsan.


Igår och idag har faktiskt varit bra dagar :)

igår tränade jag nog en timme och åt inte så mycket. åt ett äpple och lite ktötfärssås på kvällen.


Idag har ja inte tränat så mkt men ½timme iaf. och har ätit kyckling o grönsaker. och en apelsin. MEN jag ska snart iväg på kalas o då måste mna ju äta det som bjuds. Fast det som är bra där är att det oftast är hemlagad mat och med mycket grönsaker till. så det ska nog gå bra :D


Har börjat med ett grupparbete i skolan nu så kommer knappt kunna blogga mitt på dagarna men lite ska ja nog kunna få ihop.


Har förresten inte vägt mig på ett tag, har inte riktigt vågat, men fredag ska jag väga mig så får vi se...håll tummarna


  

Av Hanna - 22 februari 2010 21:10


Hejsan.


Nu har jag lite lugnare veckor i skolan så nu ska jag ta nya tag :)


Har flyttat ut mitt löpband i vardagsrummet där det står bättre och man kan se på tv:n samtidigt så har bestämt nu att ja ska till att börja med springa ½timme om dagen sen så öka det till 1timme om dagen.


Sen ska ajg ta längre promenader med hunden, en på morgonen på åtminstone
½-1timme och sen en på 1timme på eftermiddagen/kvällen.


Maten kör jag nog på att jag äter kött och grönsaker, skippar kolhydraterna och unnar mig ngt på lördagen. Inte vräka i mig av allt utan en sak o lagom lite.

Vet iofs inte vad det skulle vara för jag e inte glad för godis, kakor tycker ja inte om o inte tårtor heller. Glass går bra på sommaren.


Sen har jag hört att det går lättare att nå sina mål om man belönar sig själv. Så jag har kommit på följande:


-minus 10kg skaffa hårförlängning

-minus 15kg förlänga ögonfransarna

-minus 20kg köpa ny dator eller mobil

-minus 25kg  ???

-minus 30kg ???


Har ni några förslag på vad jag kan belöna mig själv med när jag gått ner så pass mkt?



Av Hanna - 18 februari 2010 20:49


Tjabba tjena hallå


idag e jag på ovanligt bra humör trots att alla runt mig varit på så grymt dåligt humör idag. Är ni också på dåligt humör idag??


Maten har gått sådär..glömde lunch med mig till skolan så tog ett knäckebröd,

hann inte äta frukost i morse och middagen blev det pannkakor, tog 2st


Träningen har jag gått 1timme idag, inte hunnit med något mera.


Hoppas det går bra för er :D



Av Hanna - 17 februari 2010 21:56

God kväll på er.


Sitter här o e snortrött, skulle kunna gå o lägga mig nu på störten.

Har haft en lång o seg skoldag idag o sen varit på barnkalas.

Blev smörgåstårta igen så va tvungen att ta en liten bit,

men jag skippade tårtan efter.


Har inte alls hunnit med att träna idag, va hemma en ½timme innan vi skulle köra iväg.

Så får väl ta o träna lite längre imorgon. Gubben min kommer hem till mig sent imorgon efterjobb så har lite tid att fördriva :)


Nu ska ja plugga lite till sen blir det sänge.


Sov sött

Av Hanna - 16 februari 2010 19:39


Idag har jag tränat för första gången på länge :)

Blev en runda med hunden på 1timme + 40min på löpbandet här hemma.

Kändes bra efteråt men fy va ja kommer sova gott inatt :)

Kan åtminstone hoppas.


Åt ingen frukost i morse (ovanligt?)

Lunchen åt jag en sallad med räkor

Middag blev en skaldjurspaj, gjorde den själv så tog dinkelmjöl och

skippade grädden.


Nu ska jag ta en runda till med hunden sen så blir det House.


Puss puss på er

Av Hanna - 15 februari 2010 20:44


Förlåt att jag inte bloggar så mycket nu men jag har helt enkelt ingen motivation och inget att skriva om :(


Är så trött om dagarna. Skolan tar all ork och jag har svårt att somna om nätterna.


Som inatt gick ja o la mig vid 11, när ja legat i vridit på mig ett tag gick jag upp o tog ett glas vatten, när jag kom in såg jag att klockan var TVÅ!

och jag somna inte direkt därefter, låg o vände o vred mig ett tag till.

Sen ringer klockan vid halv 7 på morgonen :(


Så ni kanske förstår vf ja inte är så aktiv här. all ledig tid måste jag spendera till att plugga och den tiden jag har över orkar jag inte göra ngt annat än att vila.


Men jag hoppas det blir bättre snart o då ska ja uppdatera mycket oftare :)

Presentation


En anonym blogg om min väg till att bli smal.

Startvikt 80kg
Målvikt 52kg
Delmål
75 [ ]
70 [ ]
65 [ ]
60 [ ]
55 [ ]
52 [ ]

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards